Alza zaradila v EDI vyšší rýchlostný stupeň

26. november 2018

Elektronická výmena dokladov (EDI) je nevyhnutným trendom. Aktuálne najväčší český e-shop s celým radom zahraničných pobočiek, vrátane Slovenska, a s obratom takmer 21 miliárd korún, rýchlo zapojil do automatizovaného prenosu objednávok, dodacích listov a faktúr, všetkých kľúčových dodávateľov a v ďalších rokoch postupne takmer všetkých zostávajúcich.

Viac ako 80 % všetkých faktúr si Alza s dodávateľmi vymieňa v štruktúrovanej podobe, čo pri množstve jej dodávateľov nemá v tuzemskom e-commerce obdoby. Jedným z prínosov procesného zavedenie EDI je bezpochyby eliminovanie chýb na dokladoch. „Vďaka tomu, že dodávatelia chyby začínali často riešiť až vo chvíli, keď neprišli peniaze na účet, dochádzalo k ich odhaleniu s oneskorením, čo komplikovalo ich vyriešenie,“ opisuje jeden z dôvodov zbytočnej nadpráce Monika Ježková.

Teraz sa rozhodla v automatizácii výmeny dokladov postúpiť o úroveň vyššie a je pripravená posielať dodávateľom správu RETANN (oznámenie o vrátení tovaru), ktorá môže byť pre dodávateľov voliteľným podkladom pre zasielanie dobropisov k vratkám či nedodanému tovaru. V ďalšom kroku sa chystá zaviesť aj správu RECADV (potvrdenie o príjme), ktorá funguje ako elektronické avízo príjmu na sklad. Vďaka tejto „elektronickej príjemke“ bude možné eliminovať logistické dobropisy, pretože dodávateľ vystaví faktúru až na základe príjmu, potvrdeného Alzou.

Podrobnejšie o projekte čítajte tu >>>

Nezaujímalo by to i kolegov alebo šéfa? Jednoducho s nimi článok zdieľajte.